Stollen Stellan

Stellan Bojerud berättar på sin blogg att han blev uppringd av en reporter på Sydsvenskan som påstod att SB var med i en hatisk Facebookgrupp mot den häktade gärningsmannen i Landskrona, vilket fick SB att vilja stänga sin blogg >>

Detta fick genast en annan bloggare att ta tillfället i akt och skriva om stollen Bojerud >>, där man i första hand ska läsa kommentaren från Stellan:

Jag har i alla fall en storhet: Jag har aldrig kallat dig stolle. Om SD har kränkt tusentals vet jag inte. Jag vet bara att du kränkt mig. En stollig gubbe. Hälsar med tillönskan om fortsatt god påskhelg” Stellan

I sitt senaste inlägg skriver Stellan Bojerud:

”Jag var kompanichef i sex år. Under de åren funderade jag aldrig över soldaternas etniska ursprung. Det ingick inte i arméns och livgardets kultur. Alla var lika. Men nu lider jag av medias stämpel att jag är nazist, fascist, rasist och främlingsfientlig. Fastän jag vet att dessa tillvitelser är fullständigt grundlösa så smärtar de mig ändå”.

Stellan Bojerud är ett bra exempel på hur man på ett smidigt och vänligt sätt avväpnar en motståndare, men så har han ju också gedigna erfarenheter inom försvar, som yrkesmilitär och mycket mera – men för den skull gör det nog inte mindre ont när man blir sårad – eller kränkt.

Vad Stellan Bojerud också talar om för dom som inte förstår eller vill förstå är, att man inte per automatik är nazist, fascist, rasist eller främlingsfientlig bara för att man är Sverigedemokrat.


Lämna en kommentar